Budowanie i zarządzanie efektywnym zespołem pracowniczym.
CEL SZKOLENIA: Doskonalenie i rozwój umiejętności liderskich i menadżerskich niezbędnych do zarządzania i współpracy w efektywnym zespole. Poznanie zasad Coachingu, podejmowania skutecznych decyzji i oraz modelu rozwiązywania problemów. Stanie się osobą, która wywiera pozytywny wpływ na jego rozwój i konsekwentnie realizuje zadania stawiane przez firmę.
Korzyści po szkoleniu dla uczestników :
Uczestnicy przypomną (poznają) rolę i zadania Menedżera oraz Lidera w organizacji. Na podstawie ankiety dowiedzą się jakie posiadają cechy i umiejętności, które pozwala im stać się bardziej skutecznym Menedżerem lub Liderem.
Dowiedzą się w jaki sposób budować efektywny zespół pracowniczy (poznanie czynników sukcesu menedżera oraz zespołu. Zbudują tzw. kartę kompetencji oraz opiszą tzw. krytyczne zachowania osoby odpowiedzialnej za zespół.
Uczestnicy przypomną sobie zasady współpracy w efektywnym zespole. Ustalą tzw. zasady współpracy w zespole. Odwołają się do własnego systemu wartości, obowiązujących standardów i zachowań, w celu zbudowania własnego silnego autorytetu.Poznają tzkże tzw. dysfunkcje zespołu.
Poznają różnicę pomiędzy zarządzaniem a przewodzeniem w zespole, w oparciu min. o cechy Lidera i Menedżera. Na podstawie ankiety poznają własne motywatory oraz ustalą plan samodoskonalenia. Nauczą się, jak rozpoznawać motywatory swoich współpracowników.
Poznają przyczyny konfliktów, rodzaje konfliktów oraz jak sobie radzić w sytuacjach konfliktowych. Poznają model rozwiązywania problemów PIECES w sytuacji COVID 19 i zastosują go w praktyce.
Dowiedzą się w jaki sposób podejmować skuteczne decyzje, jakie czynniki należy wziąć pod uwagę. Kiedy podejmować je samemu a kiedy we współpracy z zespołem.
Zapoznają się z tzw. zarządzaniem sytuacyjnym, stylami zarządzania. Na podstawie opisu sytuacji określą własny tzw. preferowany styl kierowania, który należy wzmacniać lub skorygować, w zależności od tzw. gotowości pracownika.
Wyćwiczą umiejętność stawiania celów dla siebie, zespołu, członków zespołu wg. zasady SMART/SMASH, w odniesieniu do celów stawianych przez organizację. Nauczą się zlecać i delegować zadania odpowiednim osobom. Jak wybrać osobę delegowaną i monitorować postępy?
Poznają czym jest Coaching oraz nauczą się metodologii prowadzenia Coachingu. Wzmocnią własne umiejętności obserwacyjne, wykorzystywane w rozmowach Feedbackowych (informacja zwrotna). Podczas tzw. Training on the Job opracują indywidulany plan rozwoju pracownika.
Nauczą się jasno i precyzyjnie wypowiadać swoje opinie, w celu dokonania zmian u osoby do której skierowany jest Feedback. Zastosują w praktyce proces doradczy tzw. Counseling. Dostosują swój styl komunikacyjny do typu odbiorcy np. udzielając właściwych wskazówek (praca na materiałach klienta).
Rozwiną umiejętności komunikacyjne Menedżera i Coacha. Będą potrafili przeprowadzić pracownika przez proces autoanalizy zachowania (Feedback na zasobach), odnosząc go do jasno określnych celów.
Szczegółowy program szkolenia modelowany jest pod kokretne oczekiwania klienta (szyty na miarę).
Czas trwania: 2-3 dni