Budowanie i zarządzanie efektywnym zespołem pracowniczym.
CEL SZKOLENIA: Doskonalenie i rozwój umiejętności liderskich i menadżerskich niezbędnych do budowania, zarządzania i współpracy w efektywnym zespole. Poznanie zasad Coachingu, podejmowania skutecznych decyzji i oraz modelu rozwiązywania problemów. Stanie się osobą, która wywiera pozytywny wpływ na jego rozwój i konsekwentnie realizuje zadania stawiane przez firmę.
Korzyści po szkoleniu dla uczestników :
Uczestnicy przypomną (poznają) rolę i zadania Menedżera oraz Lidera w organizacji. Na podstawie ankiety dowiedzą się jakie posiadają cechy i umiejętności, które pozwala im stać się bardziej skutecznym Menedżerem lub Liderem.
Dowiedzą się w jaki sposób zbudować efektywny zespół pracowniczy (poznanie czynników sukcesu Menedżera oraz zespołu). Zbudują tzw. kartę kompetencji oraz opiszą tzw. krytyczne zachowania osoby odpowiedzialnej za zespół.
Uczestnicy ustalą (przypomną) zasady współpracy w efektywnym zespole. Ustalą tzw. zasady współpracy w zespole. Odwołają się do własnego systemu wartości, obowiązujących standardów i zachowań, w celu zbudowania własnego silnego autorytetu. Poznają dysfunkcje zespołu: przyczyny i jak sobie z nimi radzić.
Poznają różnicę pomiędzy zarządzaniem a przewodzeniem w zespole, w oparciu min. o cechy Lidera i Menedżera. Na podstawie ankiety poznają własne motywatory oraz ustalą plan samodoskonalenia. Nauczą się, jak rozpoznawać motywatory swoich współpracowników.
Poznają przyczyny konfliktów, rodzaje konfliktów oraz jak sobie radzić w sytuacjach konfliktowych. Poznają model rozwiązywania problemów PIECES w sytuacji zmian rynkowych (kryzys, wysokie ceny, rosnące wymagania klientów i pracowników), zastosują go w praktyce.
Dowiedzą się co wpływa na skutecznośc podejmowanych decyzji i jak je podejmować (indywidualne, zespołowo...) Jakie czynniki należy wziąć pod uwagę.
Zapoznają się z tzw. zarządzaniem sytuacyjnym, stylami zarządzania. Na podstawie opisu sytuacji określą własny tzw. preferowany styl kierowania, który należy wzmacniać lub skorygować, w zależności od tzw. gotowości pracownika.
Wyćwiczą umiejętność stawiania celów dla siebie, zespołu, członków zespołu wg. zasady SMART/SMASH, w odniesieniu do celów stawianych przez organizację. Nauczą się zlecać i delegować zadania odpowiednim osobom. Jak wybrać osobę delegowaną i monitorować postępy?
Poznają czym jest Coaching zapoznają się z metodologią Coachingu. Wzmocnią własne umiejętności obserwacyjne, wykorzystywane w rozmowach Feedbackowych (informacja zwrotna). Dowiedzą się czym jest tzw. Training on the Job opracują indywidulany plan rozwoju pracownika.
Nauczą się jasno i precyzyjnie wypowiadać swoje opinie, w celu dokonania zmian u osoby do której skierowany jest Feedback. Zastosują w praktyce proces doradczy tzw. Counseling. Dostosują swój styl komunikacyjny do typu odbiorcy np. udzielając właściwych wskazówek (praca na materiałach klienta).
Rozwiną umiejętności komunikacyjne Menedżera i Coacha.
Szczegółowy program szkolenia modelowany jest pod kokretne oczekiwania klienta (szyty na miarę).
Czas trwania: 2-3 dni