Sztuka negocjacji handlowych
CEL SZKOLENIA: Doskonalenie umiejętności sprzedażowych i negocjacyjnych, poprzez wykorzystanie niezbędnej wiedzy z obszaru negocjacji handlowych, skutecznych technik komunikacji i argumentacji. Przygotowanie właściwego podejścia, technik negocjacji i manipulacji. Sprawne przeprowadzenie procesu negocjacji w praktyce. Wykorzystanie typologii klienta w ćwiczeniach, budowanie właściwych komunikatów, w celu podniesienia efektywności prowadzonych rozmów.
Korzyści po szkoleniu dla uczestników:
- Uczestnicy poznja róznicę pomiędzy sprzedażą a negocjacjami. Podniosą swoją efektywność podczas prowadzonych rozmów z klientami, poprzez odpowiednie zaplanowanie, przygotowanie i przeprowadzenie procesu negocjacji.
- Zapoznają się z fazami oraz stylami negocjacji (cel, stanowisko, podejście, kroki, pole negocjacji, ...). Poznają taktyki negocjacyjne oraz mechanizmy manipulacji. Będą potrafili zastosować odpowiednie techniki argumentacji w praktyce.
- Przygotują właściwe podejście do procesu negocjacji z uwzględnieniem min. pola negocjacji, przedmiotu, siły, atmosfery. Dowiuedzą się czym jest BATNA , kiedy i jak ją zastosować.
- Przećwiczą niezbędne umiejętności pozwalające pokonać obiekcje klientów.
- Poznja tzw. Typologie klienta. Będą potrafili budować właściwą argumentację, pod dany typ komunikacyjny klienta. Nauczą się, w jaki sposób radzić sobie z trudnymi klientami oraz jak przełamać tzw. trudne postawy i radzić sobie z negatywnymi emocjami klientów.
- Wzmocnią w sobie postawę bycia bardziej „pewnym siebie” podczas prowadzenia rozmowy z Klientem poprzez zastosowanie skutecznych technik wpływu (poznają czym są manipulacje, będą potrafili rozpoznać stosowane techniki manipulacji).
- Podczas ćwiczeń i warsztatów zastosują w praktyce poznane techniki, zmocnią obszary wymagające poprawy (Case study- Feedback na zasobach na podstawie analizy rozmowy z klientem… szefem utrzymania ruchu, właściciel, osoba odpowiedzialna za finanse…). Zastosowanie kamery video.
- Nauczą sie jak domukac romowę oraz zebrać tzw. zobowiazanie ze strony klienta.
- ...Kontynuacja: Przeamywanie trudnych postaw klientów z wykorzystaniem języka wpływu.
Czas trwania: 2-3 dni